Isnin, 9 Julai 2012

JANJI--->> "sampai mati"

Dalam kesunyian malam,
Pasti akan mendengar juga bunyi enjin kereta,
Itulah kehidupan dibandar...

Dalam kesunyian diri,
Pasti akan terdengar bisikan dari hati,
Itulah bisikan hati kecewa...

Mata dipaksa pejam rapat-rapat,
Biarpun rapat,
Belum pasti akan dapat lena dibuai mimpi indah.

Tidakku minta,
Puasku berdoa,
Agar rasa kecewa itu terbang pergi dari hatiku...

Bila mata terbuka luas,
Aku rasakan,
Seakan bayangmu,
Ada disisiku,
Menjagaku..melihat gerak-geri ku.

Bila mataku dipejamkan,
Yang bermain dimimpiku adalah kenangan bersamamu,
Dalam tidakku sadar mengalir lembut permata jernih,
Teresak dalam tidur,
Termimpi masa jari kita bergabung,
Mengikat 1 janji,
Janji "cinta sampai mati".

Sadar aku dari menagis dalam lena,
Menggigil seluruh tubuhku akan mimpi itu,
Sebak menguasai diri,
Otak pula meningati semula kisah saat bahgia bersamamu.

Masih lemah akan cinta itu..
Walau apapun,
Aku akan bangun sikit demi sikit,
Aku pasti aku boleh melakukan itu..

Cinta itu hanya kenangan silamku,
Aku akan terus belajar dari itu,
Untuk terus kuat meneruskan kehidupan..

p/s:lama tersimpan dalam draf, baru malam ni rasa nak post..
   *hanya untuk menenangkan rasa jiwa..







Tiada ulasan:

Catat Ulasan