Sabtu, 3 Mac 2012

:::-->Pert@h@nkan H@k !!

Bila duduk termenung keseorangan.. pasti otak akan memikirkan sesuatu yang kadang aku sendiri tidak ada jawapan yang pasti..

"pertahankanlah hak, jika sesuatu itu adalah menyebelahi @ kita pasti kita berada dipihak yang benar..
pertahankanlah sesuatu yang milik kita dan selamanya akan menjadi milik kita"


Ayat ini yang terkeluar dari seseorang yang baru aku kenali..
dan bila aku keseorangan, otak aku ligat memikirkan sesuatu yang tersurat disebalik ayat itu..

Aku tidak tahu kenapa, jika ada sesuatu yang aku alami pasti keadaan sekeliling membicarakan sesuatu yang berkenaan dengan apa yang aku alami..biarpun seseorang itu tidak memaksudkan aku, tapi pasti akan terasa serpihan dengan kata-kata itu..

Ada orang sanggup bergaduh sesama perempuan untuk mendapatkan seorang lelaki dan juga sebaliknya..
tapi..aku..aku tetap disini..sebab apa aku tidak membuat sedemikian kerna aku malu jika aku berbuat sedemikian, makin memburukkan lagi keadaan..dan aku hanya memilih untuk mendiamkan diri dan melihat apa sahaja yang berlaku.

Siapalah kita jika seseorang itu belum lagi melafazkan akad nikah bersama nama kita..bagi aku dia belum lagi menjadi milik kita dan seseorang itu berhak untuk melakukan apa sahaja kemahuannya.
Akan tetapi ikhlaslah mengenali seseorang jangan ada sebarang sebab untuk bersama dengan seseorang itu..

Dan dalam termenungku sering aku bertanyakan kenapa aku tidak melakukan sesuatu untuk mendapatkannya kembali..
Hati ini cukup kuat untuk memilikinya dan ingin dia dalam hidupku...tapi otak aku sering mengatakan jangan  melakukan itu kerna mungkin akan memalukan diriku kembali kerna dia sudah memilih untuk bersama dengan orang lain berbandingkan aku..

Kadang aku sendiri rimas dengan apa yang berlaku dalam hidup aku ini..
tapi..mahu tidak mahu itu adalah kehidupan..tidak akan dapat lari dengan dugaan.

Aku mengharapkan ia akan bahgia selamanya walaupun bukan disampingku..
Walaupun aku menerima kata putus itu dengan cara yang terpaksa.. aku akan tetap menyayangi kau seperti dulu..tidak kisahlah apa sekali alasannya..kau tetapku sayangi..

"mencintai seseorang itu adalah hak kita,
namun untuk memiliki seseorang yang kita cintai 
Tanpa ikatan sah dan halal itu bukan hak kita.."


p/s:- bukan ingin mencerita bersahaja..cuma ingin berkongsi apa yang dirasa..
        mengharapkan dari entry ini ada mendapat sesuatu yang berfaedah..
        kata-kata yang tidak mungkin dapat diluahkan dengan percakapan dan mengharapkan dengan
        penulisan ini memberi sedikit ketenangan terhadap jiwa ini..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan