Jumaat, 16 November 2012

SendiRian TaNpa Ar@h

AaaarrrrrggggHhhhhhhhhh!!!!!!
Keluhan panjang keluar dari mulutku,
Terasa lega dengan keluarnya keluhan itu,
Seperti seorang yang sedang sarat dengan masalah,
Sedangkan aku hanya tidak berapa ada mood pada hari ini.


Dalam kebosanan melayan diri,
Tiba perut pula menjerit-jerit minta diisi,
Dengan kerajinan yang ada,
Bangkit aku dari tilam empukku.

Memulakan langkah ke arah peti sejuk,
Dengan tenaga yang ada tangan membuka pintu peti sejuk,
Liar mata menjelajah keseluruhan isi peti,
Mencari-cari apa yang ingin dimakan.

Pasrah,
Tidak ada apa yang kena dengan selera,
Tangan hanya mencapai air kosong dan terus mendongaknya,
2 , 3 teguk menelan air,
Sudah terasa lega.
Alhamdulillah... berkata didalam hati.

Kembali membaringkan tubuh ,
Entah apa  otak pikirkan,
 Masih lagi tidak dapat dikenal pasti,
Mata melilau-lilau ,
Entah mengapa tidak mahu lena lagi...

Mungkin terasa kesunyian,
Mana tidaknya keseorangan dirumah,
Tapi inilah kemahuan aku,
Bukan apa, saja,
Bagi ruang untuk merehatkan diri tanpa ganguan dari sesiapa.

Mengenangkan sudah tidak lama je lagi aku akan menghabiskan pengajian,
Inilah masa aku untuk fikir apa yang mahu aku lakukan selepas habis pengajian nanti,
Tiba seyum terukir,
Tidak sangka sudah 3 tahun rupanya berada di Kuala Lumpur,
Umur pula makin meningkat,
Kadang macam tidak boleh terima kenyataan pula makin tua,
Hahahahahah ketawa aku sendirian...

"indahnya.. bila mimpi aku akan menjadi kenyataan"
tersenyum-senyum sendirian atas katil
melelapkan mata
mahu mencipta mimpi-mimpi indah dalam dunia imaginasiku
biar pun tidak menjadi kenyataan
aku tenang dalam keadaan ini..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan