Rabu, 21 November 2012

t!Dak perNah boSan

Dimulakan dengan BISMILLAH....
Ingin memulakan senaman jari diatas keybord lappy kesayanganku,
Apa yang aku mahu menaipkan,
Masih lagi tidak dapat dikenal pasti,
Tapi apa yang pasti!!
Mahu mengupdate blog pada malam...
Malam yang sepi..
Sepi seperti diriku.

Dari tadi,selepas solat marghrib tidak tahu mahu melakukan apa,
Mata mengantok,tapi masih tidak boleh dilelapkan lagi,
Mungkin disebabkan belum menunaikan solat isyak,
Tapi sesudah menunaikan,
Lain pula jadinya..

Selesai menyadai kain telekung di katil,
Kaki terus sahaja melangkah ke arah meja study,
Bukan mahu membuka buku untuk mengulangkaji pelajaran untuk test pada keesokan harinya,
Tapi jari terus sahaja menekan punat on, untuk menghidupkan lappy....

Hanya menurut  apa sahaja  gerakan  tubuh mahu lakukan,
Otak masih memikirkan  tajuk apa yang sesuai dengan entry kali ini,
Karangan  sudah panjang jela,
Tajuk tak ada,
hahahahahahahahahaha,
Ketawa aku sendirian dalam bilikku.

Ketawa terhenti disebabkan terdengar lagu "YA SUDAHLAH"
Yang bermula:-
    "ketika mimpimu yang begitu indah..."
Itu menandakan messages whatsapp masuk,
Tak sempat lagu itu diteruskan,
Aku menekan 1 button untuk membaca isi messages tersebut..

Bibir mengukir senyuman,
Tak lain tidak bukan ,
Dia lah seorang kawan yang tidak jemu-jemu menemani aku,
Apa sahaja perangai aku,
Dia melayankan sahaja.


Aku suka cara dia,
Melayankan sahaja perangaiku,
Apa je yang aku cakapkan pasti ada sahaja ayatnya untuk meneruskan perbualan,
Kadang-kadang pelik..
Tapi benda sudah nyata,
Tidak perlu fikirkan apa yang pelik itu,
Teruskan sahaja apa didepan mata,
Menghargainya selagi masih ada kesempatan...

Sungguh aku tidak menyangka mendapat seorang kawan seperti kamu,
Harapnya persahabatan ini akan berterusan hingga ke akhirnya,
Teramat terasa selesa kawan dengan kamu.
dan
harap seperti lagu yang kamu suruh saya dengar
iaitu :-

"apa pun yang terjadi,
ku kan selalu ada untukmu,
janganlah kau bersedih,
cause everythings gonna be ok "

tidak pernah terlintas rasa bosan, biarpun 24jam menaip messages hanya sembang kosong dengan kamu.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan