Jumaat, 24 Februari 2012

++>> b@ngunl@h waH@! h@t!....

















"kenapa lambatnya saat-saat sedih ini berlalu...
 bila terlintas kembali saat kita bersama..
 bergembira..berkongsi akan segalanya...
 saat itu sungguh cepat berlalu pergi..
 belum lagi terasa puas merasa bahgia..
 ada sahaja halangan yang mendatang<<


-->Wahai hati kuatlah menempuh segalanya...

Sungguh aku..aku amat lemah dengan setiap baris patah perkataan yang kau ciptakan untukku..
kau seolah-olah memberi aku 1 harapan..
harapan yang mampu mencuit hati ini..
Hati ini seperti melonjak-lonjak kebahagian bila membaca ayat-ayat manismu..
Tapi..bila aku duduk sendirian, otak&akal bergabung untuk berfikir sejenak..
kau hanya memberiku harapan yang aku tidak lagi boleh mempercayainya seperti dulu...
seperti waktu kita bersama..

Walaupun sebegitu..
aku..aku disini seperti mengharapkan, harapan yang kau berikan itu bukanlah mainan...
tapi..siapalah aku
siapa aku padamu kini...
yang dianggap barang mainan..
mainan persaan..

Bila saat aku sendiri, kerap juga aku baca kembali baris kata-kata manis yang kau berikan padaku..
dan..setiap patah perkataan itulah permata jernih ini akan mengalir...
Terasa amat sakit atas setiap perkataan itu..
menyeksa seluruh tubuh ini..
seperti disiat-siat kulit dari tubuh ini..

Menggigil tubuh ini menahan sebak dihati..
tidak siapa yang akan simpati..
yang sudi menemani hanyalah permata jernih ini,
dalam kesepiaan melawan seksaan ini..

"kegagalan mencipta bahgia bersamamu..amat mencederakan hati kecil ini..
 kini hati ini terdampar menanggung kesakitan..
 menagihkan kasih sayang yang lalu..
 menahan kekecewaan cinta yang malang..
 membuatkan aku terus jatuh..hingga kini.."


Sadar wahai hati.. bahawa cinta ini terlah berakhir,
bangunlah wahai hati..binalah kehidupan yang baru,
bukalah wahai hati..buka hatimu menerima orang lain dalam hidupmu,
tutuplah wahai hati..tutup kisah yang lalu...
buang segalanya.. jangan lagi ingat masa yang lalu..

++>>>mengharapkan seksaan ini berakhir..jangan lagi pernah singgah di hati ini..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan