Isnin, 20 Februari 2012

>> s@at+k@u+perg! .....

"saat kau pergi, langkah aku terhenti..
 seperti seluruh organku turut berhenti..
 sungguh tergamam apa yang telah terjadi..


Berjalan kaki ini..berjalan tanpa tujuan..apa yang pasti aku perlu melupakanmu..yang sudah membuang aku dari hidupmu..
masih ligat otak memikirkan apa salahku, sehingga kau membuang aku..
pelik..bingong..gilew..tension..baru sahaja kau tabur janji..
tidak kesampaian lagi janji itu, kau buang aku..kenapa??kenapa??

Baru setapak aku melangkah bangun..bangun dengan kebahagian yang kau baru berikan.. secara mendadak kau terus jatuhkan aku kembali..
apa tujuan kau sebenarnya..apa yang kau mahukan sebenarnya???

"jantung seakan berhenti mengepam darah..
 paru-paru seakan hilang fungsi untuk bernafas..
otak terkapai-kapai kahausan oxygen bila kau lafaskan satu ayat yg membuatkan aku seakan tidak bernyawa....


Entah bila ayat itu kau lafaskn aku sendiri tidak sadar..
apa yang pasti masih terbayang diruang mataku...kisah kita..kisah yang menjanjikan kebahagian..

"duhai hati sungguh sukar untuk menerima kenyatan apa yang sudah berlaku..
 berlaku secara tiba-tiba...
 merentap seluruh jiwa ragaku...
 mematikan seluruh kehidupanku..


"duhai hati terimalah kenyataan..
 segala yang indah itu jadikan kenangan..
 apa yang membuat kau sesalkan jadikan ia pengalaman..
kuatkanlah hatimu..rangcanglah segala yang baru..


saat kau berlalu pergi..kau mampu membuatku seakan mati..
dan aku berharap kau akan sentiasa berbahagia dengan pilihanmu..
rinduku padamu akan aku gantikan doa semoga kehidupanmu sentiasa berjalan dengan lancar apa yang telah kau rangcangkn..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan